Disiplin Dalam Menyimpan Emas

tips-menyimpan-emas
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Nak menyimpan emas ini kena rajin dan ada semangat yang tinggi. Haaa kalau anda tahu maka jangan tangguhkan lagi. Mulakan dari hari ini secara perlahan-lahan.

Jangan sesekali tunggu harga turun, bila harga dah turun mula lah nak tunggu turun lagi kesudahannya emas ke mana duit ke mana. Mengapa saya kata begini, sebab bila duit ada dalam tangan kita mesti akan berbelanja ataupun mungkin kita terpaksa menggunakan duit itu tadi untuk benda yang penting.

simpan emas

Ramai  yang macam ni dan akhirnya lari habis bajet nak beli emas. Itu pentingnya disiplin dalam membeli dan menyimpan emas. Emas sesuai untuk beli dan simpan bila anda sudah ada bajet. Simpan Dahulu Baru Belanja!

Anda lebih memahami & mengetahui kemampuan kewangan anda dalam menyimpan untuk membeli emas. Terpulang cara masing-masing dalam menyimpan duit untuk membeli emas dan bila sudah cukup belilah dengan kadar segera demi elakkan duit tu habis macam tu je. Disiplin tu penting maka elakkan berbelanja benda yang tak perlu.

Anda mungkin tak nampak kesan menyimpan emas ni esok mahupun lusa, tapi di masa hadapan ini lah back up anda paling besar terutama dalam :

✅ Pendidikan anak-anak
✅ Kelangsungan hidup
✅ Mengerjakan haji dan umrah
✅ Memulakan perniagaan

Mulakan menyimpan emas dari sekarang perlahan-lahan. Mulakan dengan 2 gram 1individu 1 keluarga setiap bulan. Mohh kite nyimpan emas wehhhh!

 

Artikel Seterusnya : Emas Atau Gajet, Mana Lebih Baik?

0/5 (0 Reviews)

Share this post with your friends

Share on facebook
Share on twitter
Share on whatsapp

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Info & Tips Emas

Dapatkan Info dan Tips Perkongsian dari Team Angsa Emas Yang Terkini Berkenaan Harga Emas Semasa, Berita Tentang Emas, Nilai Emas Terkini dan Banyak Lagi Info Menarik Untuk Anda Dapatkan.
Daftar Newsletter Kami Sekarang!

Artikel Emas Berkaitan

Scroll to Top

join the family

Subscribe to our mailing list and get latest update from us.

*Required field